miercuri, 8 decembrie 2010

GRUPUL ŞCOLAR MĂNECIU – GAZDA CERCULUI PEDAGOGIC DE EDUCAŢIE PERMANENTĂ

Pe 29 octombrie 2010, Grupul Şcolar Măneciu a fost gazda Cercului pedagogic al Coordonatorilor educativi din Colegii, Licee şi Grupuri Şcolare din judeţul Prahova, a cărui temă – „Stiluri şi strategii de intervenţie ale cadrului didactic în situaţii de criză educaţională la nivelul spaţiului şcolar” – a adus în prim plan o problemă curentă cu care se confruntă toate instituţiile de învăţământ. Criza educaţională există, însă poate fi minimalizată dacă se intervine concret, iar activităţile prezentate au avut menirea să demonstreze acest fapt.
Bucurându-ne de prezenţa doamnei inspector Anelore Scorpan şi a 45 de profesori ce ocupă funcţia de Coordonator de programe şi proiecte educative în colegiile, liceele şi grupurile şcolare din judeţul Prahova, am reunit secvenţe diferite ale unei crize educaţionale sub motto-ul „Caracterul fără inteligenţă poate mult, dar inteligenţa fără caracter nu valorează nimic”(Cicero).
După mesajul de întâmpinare adresat de d-na director Gabriela Despan, eleva Mihaela Rodica Despan, preşedintele Consiliului Şcolar al Elevilor din învăţământul primar, a dedicat oaspeţilor -  adevăraţi „părinţi” pentru elevii lor – versurile pline de emoţie ale lui Adrian Păunescu din poezia „Repetabila povară”, ca semn al preţuirii nemărginite pe care elevii o au pentru dascălii lor.
Conflictul este, de foarte multe ori, doar o exteriorizare a conflictelor interne, care ne macină, ne apasă. Astfel, sceneta prezentată de elevii clasei a X-a C, coordonaţi de d-nele profesoare Ileana Dănilă şi Elena Stan, ne propune să privim criza educaţională prin prisma conştiinţei. D-na profesoară Eufrosina Petre a propus un studiu de caz la clasa a XI-a în care au fost analizaţi factorii de risc în rândul adolescenţilor, iar demonstraţia elevilor de la „Sanitarii pricepuţi”, îndrumaţi de d-na director adjunct Camelia Petcu, a conturat conceptul de criză educaţională.
Plecând de la premiza că majoritatea conflictelor au ca sursă o comunicare defectuoasă şi reacţiile instinctuale, am considerat necesar abordarea unor exerciţii de comunicare şi de autocunoaştere, al căror scop este prevenirea conflictelor. Elevii clasei a IX-a B şi eleva Teodora Oţelea, preşedintele Consiliului Şcolar al Elevilor, sub îndrumarea d-lui profesor diriginte Carol Dragomir şi a d-nei profesoare Raluca Simona Dragomir, au demonstrat că introspecţia, empatia, comunicarea eficientă şi motivaţia pentru schimbarea stilului comportamental conduc la un climat cu stări conflictuale reduse ca frecvenţă şi intensitate.
Activităţile educative sunt mereu alternativa pe care noi, cadrele didactice, o avem la îndemână pentru a-i ajuta pe elevi să-şi formeze un caracter deosebit. Educaţia bătrânească din „Calul bălan” – scenetă, clasa a VII-a A, prof. Ondina Jercan, exemplele negative ale lui Caragiale – fragment comic din „O noapte furtunoasă”, clasa a VI-a A, dir. adj. prof. Georgeta Chiroiu, cântecele de suflet – cls a XII-a A, prof. Egina Buftea-Jercan, şi dansurile populare – ansamblurile înv.primar, gimnaziu şi liceu, prof. Traian Soare, au punctat câteva din soluţiile educative ce pot fi adoptate în diminuarea stărilor conflictuale.
Invitaţii au apreciat la superlativ activităţile prezentate, remarcând implicarea şi coştiinciozitatea cadrelor didactice, inteligenţa şi talentul elevilor de la Grupul Şcolar Măneciu.

Prof. Raluca Simona DRAGOMIR
(Coordonator cu programe şi proiecte educative – Grupul Şcolar Măneciu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu