sâmbătă, 5 noiembrie 2011

ALESUL ŞI ALEGĂTORII SĂI – DANIEL PISCAN

Motto: “Coborâţi din turnurile de fildeş şi locuiţi printre oameni” (Abraham Lincoln)
LEGEA (NR. 215/2001) ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE, secţiunea FUNCŢIONAREA CONSILIULUI LOCAL, art. 52, aliniat (3), prevede“Consilierii sunt obligaţi ca în îndeplinirea mandatului să organizeze periodic întâlniri cu cetăţenii şi să acorde audienţe”.
Cu Legea sub braţ am vrut să văd cu ochii mei cum se achită de această obligaţie liderul grupului de consilieri PDL din Consiliul Local al Oraşului Vălenii de Munte, domnul consilier Daniel Piscan.
Consecvent principiului enunţat în motto-ul acestui articol, l-am găsit stând de vorbă cu cetăţenii Cartierului Valea Gardului, cartier în care a copilărit “în mijlocul unor oameni minunaţi prin simplitatea lor”.
Am parcurs împreună această zonă a oraşului şi am “inventariat” tot ce s-a făcut bine aici, dar şi ceea ce nu s-a făcut şi ar fi necesar să se facă de către administraţia publică locală. Dacă “faţa cartierului” este alta acum se datorează şi intervenţiilor sau interpelărilor domniei sale în şedinţele Consiliului Local. Astfel reabilitarea Străzii Stejarului sau demararea (preconizată) lucrărilor pentru canalizarea în Valea Gardului se datorează şi “presiunilor” făcute în şedinþele legislativului local.
Doleanţele locuitorilor acestui cartier sunt nenumărate şi stringente. Cei cu care am stat de vorbă mi s-au plâns că administraţia publică locală i-a cam lăsat într-o părăsire totală. Sunt şomeri, trăiesc în sărăcie lucie şi nu mai beneficiază de ajutoarele sociale pe care le primeau pe vremea regretatului primar Stelian Manolescu. Actualul primar îi primeşte în audienţe (dacă îi primeşte) întrebându-i grosolan şi cu brutalitate: “tu cu cine ai votat?” Este de-a dreptul scandalos să auzi asta! Nu unul, ci mai mulţi mi-au confirmat informaţia. Ba, mai mult, dacă aceşti necăjiţi îndrăznesc să-şi caute şi să-şi ceară drepturile în audienţe sau când, extrem de rar, “îl prind” pe primar în vizită prin cartier, primarul le răspunde întorcându-le spatele: “Mergeţi să vă dea Piscan!”
Poate de aceea este atât de iubit domnul Piscan în cartierul domniei sale, de către alegătorii săi. Pentru că niciodată nu s-a ferit să pună umărul atunci când a fost nevoie de ajutorul său în folosul comunităţii locale.
Domnii consilieri nu ar trebui să uite că se apropie 2012, an în care alegătorii vor vota pe cei mai buni dintre cei buni, iar domnul consilier Daniel Piscan ar putea să fie un exemplu demn de urmat pentru oricare dintre domniile lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu