miercuri, 23 iunie 2010

STUPEFIANTUL DAN DIACONESCU

Credeam că nu mai există ceva în viaţa asta care să mă uimească. Le-am cam văzut şi auzit pe toate, le-am cam cunoscut şi cercetat pe toate. Iată, însă, că arestarea lui Dan Diaconescu, dar mai ales ceea ce a scos ea la lumină, a reuşit să mă stupefieze. M-a făcut să-mi pun întrebări pe care nu credeam că mi le voi mai pune, m-a făcut să redescopăr acele răspunsuri pe care le ştiu de zeci de ani. M-a făcut să ajung la aceeaşi concluzie pe care o aveam de multă vreme.

Despre Dan Diaconescu, foarte pe scurt: din punctul meu de vedere el trebuia cercetat de ani buni pentru ceea ce face cu televiziunea sa în materie de manipulare în masă şi în materie de şantaj şi speculă. Revelaţia asta am avut-o în momentul în care la OTV a apărut marele „afacerist” (în fapt un infractor ordinar!), urmărit internaţional, Severin Tcaciuc. Mai întâi de unul singur, apoi cu toată familia (soţia plus vreo zece copii), care abia încăpea în cadrul improvizat în garsoniera de pe Magheru a OTV. Din acel moment nu m-a mai intereat OTV, nici Dan Diaconescu. Atât!

Evenimentele legate de el, care se derulează în aceste zile, însă, mi-au reactivat în minte, resortul judecăţii morale. Recunosc, inventarierea averii sale m-a şocat! Am auzit de multe ori că DD şi-ar fi luat un elicopter, că şi-ar fi cumpărat un Bentley, că ar avea un yaht etc., dar niciodată nu am crezut că ar fi adevărat. Îmi imaginam că sunt miştou-rile la care este supus mereu de către colegii de breaslă. Iată că realitatea mă contrazice. Omul are următoarele maşini: un Mercedes SLK decapotabil (70.000 euro), un Porsche Cayenne (100.000 euro), un Lincoln Navigator (100.000 euro), un Infinity Q 45 (120.000 euro), un Alfa Romeo, un Rolls Royce Phantom (13,5 miliarde lei vechi), un Rolls-Royce Drophead (13,4 miliarde lei vechi), dar si un Bentley Flying Spur, model rarisim, de 560 CP (7,5 miliarde de lei vechi). Mai are: un avion Cessna, un yaht de lux (2.000.000 euro), două elicoptere, o vilă la Cannes - 1,2 milioane euro, o vilă la Miami Beach achiziţionată acum câteva săptămâni - 1.000.000 de euro, o vilă in Bucuresti-Primăverii - 2.500.000 euro, o vilă tot în Primăverii (în care locuieşte), un bloc cu şase nivele – 10.000.000 euro, o clădire de birouri în Băneasa, un apartament în Constanţa, o vilă la Sinaia, dar, în acelaşi timp, 3 societăţi comerciale care sunt în faliment (printre care şi „OGLINDA TELEVISION” - OTV).

Întrebarea care mă stupefiază pe mine este nu de unde şi nu cum (deşi e de bănuit) a făcut el această avere, ci DE CE ARE NEVOIE UN OM de atâtea lucruri inutile? De ce 2 elicoptere? Zboară cu ambele în acelaşi timp? De ce atâtea maşini? Merge cu toate deodată? Eu când mi-am pus problema unei maşini am gândit aşa: am nevoie de o maşină. Una cu care să mă deplasez, care să-mi facă viaţa mai uşoară. Punct. Nu mi-am pus problema CE FEL DE MAŞINĂ SĂ FIE. De ce vrea un om să le aibă pe cele mai scumpe, pe cele mai deocheate. De ce atâtea case? Locuieşti în toate deodată?
Sigur că, din punctul de vedere al averii deţinute, DD este un mic copil pe lângă alţii din Top 300. Numai că omul ăsta vine din presă şi asta nu mă lasă indiferent. El, Sorin Roşca Stănescu şi Bogdan Chireac şi-au făcut averile, în mare parte, prin mijloace neortodoxe. Am avut proba înregistrării convorbirii telefonice dintre Macovei (şeful ANI) şi S.R. Stănescu, pentru care 50.000 de euro nu mai înseamnă nimic, sunt cam cât ar fi 5 lei ordinari pentru mine... 

Ştiu că întrebările mele sunt inutile şi, oarecum, ludice. Ştiu că degeaba aş spune eu acestor oameni că nu vor lua nimic cu ei în momentul trecerii DINCOLO.
Dar, aş vrea, cel puţin, ca ei să nu ne mai sfideze, să ne scutească de aroganţa lor neruşinată, de „ţigănia” afişării averilor acumulate necinstit, de prezenţa lor ingurgitabilă în casele noastre prin ecranele televizoarelor. Pentru că nimeni nu mă va convinge vreodată că în zece ani poţi strânge un capital de 33.450.000 euro lucrând în presă.

Realitatea de astăzi legată de DD şi afişată pe toate canalele media m-a făcut să-mi fie ruşine de mine însumi, un truditor în presă, care în 20 de ani nu a strâns nimic şi care, în materie de maşini, nu s-a ridicat vreodată mai sus de nivelul unei amărâte de Dacia Nova.
Gh. BURDUJAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu