joi, 30 decembrie 2010

SUFLETUL INTELECTUAL

GRUPUL ŞCOLAR MĂNECIU
Coorganizator  împreună cu Institutul Naţional pentru Fizica LaserilorPlasmei şi Radiaţiei din Bucureşti, şi cu ISJ Prahova
a unor manifestări ştiinţifice:
Gazdă a celor 50 de cursanţi – profesori din toate şcolile din zonă – participanţi  la ,,Cursurile de formare profesională”  din iulie 2010 privind predarea ,,Ştiinţelor “
-   Expoziţia găzduită de Şcoala de la Cheia cu ocazia Workshop-ului Internaţional “Innovative teching, hands-on science, gates to reserch”, din data de 12 iulie 2010
prin Proiectul “Formarea şi perfecţionarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar pentru predarea ştiinţelor – Descoperă!,
in colaborare cu “Fondul Social European – POSDRU 2007 – 2013”, “Instrumente Structurale 2007 – 2013”, “Guvernul României – Ministerul Muncii, Familiei şi protecţiei Sociale – AMPOSDRU”, “Uniunea Europeană”, “centrul for Science Education and Training”, “Tech Science Discover”
Selecţionat ca GRUP ŢINTĂ  în cadrul Proiectelor:
-         Proiectul “Formarea cadrelor didactice din Învăţământul Profesional şi Tehnic – profil servicii, pentru extinderea metodei moderne interactive de învăţare – firma de exerciţiu
–  POSDRU 2007 – 2013;
-   “Competenţe pentru o piaţă a muncii competitivă în context european!” – POSDRU 2007 – 2013;
-   “Monitorizarea inserţiei absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic pe piaţa muncii” – POSDRU 2007 – 2013;
-  “Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate” – POSDRU 2007 – 2013;
“Sufletul intelectual”
Omul de ştiinţă îşi foloseşte propriile instrumente pentru experienţele de zi cu zi şi fenomenele care stau la baza muncii sale. În acest sens, profesorii au o sarcină formidabilă. Cum poţi transmite elevilor că lumea pe care ei o cunosc este de fapt o colecţie de lumi?! Accesul la “sufletul intelectual” al unei discipline se realizează pornind pe calea intuitiv-demonstrativă şi ajungând la un set mai sofisticat de concepte şi teorii, adică la un mod de gândire ştiinţific. Dobândind instrumentele unor discipline-cheie, ei vor înţelege lumea.
”Nu există niciodată o relaţie de unu la unu între discipline, pe de o parte, şi ideea de adevăr-frumos-bunătate, pe de altă parte.“ Deci, dacă vrei să înţelegi compoziţia şi dinamica lumii fizice, studiază chimia, fizica, iar dacă vrei să înţelegi ce înseamnă să exişti, studiază biologia. Ştiinţele se străduiesc să descopere tipare aplicabile obiectelor, speciilor, dar ne conduc în egală măsură spre înţelegerea experienţelor cotidiene şi opţiunilor de destin.
O astfel de opţiune au avut şi cadrele didactice ale Grupului Şcolar Măneciu când au ales să se constituie parte vie a cunoaşterii participând împreună cu colegii de la Grupul Şcolar Agromontan “Romeo Constantinescu” şi Colegiul Naţional “N. Iorga”  Vălenii de Munte, Şcoala “Traian Săvulescu” Izvoarele, şcoala din Homorâciu şi Teişani,  Olteni, Ceraşu şi Starchiojd, la cursurile de instruire din iulie 2010 privind predarea ştiinţelor, desfăşurate în cadrul Proiectului “Formarea şi perfecţionarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar pentru predarea ştiinţelor – Descoperă!”
Într-o geografie a cunoaşterii, prin prisma realizărilor experimentale, s-au înscris şi elevi ai Grupului Şcolar Măneciu, participanţi la Expoziţia găzduită de Şcoala de la Cheia cu ocazia Workshop-ului Internaţional “Innovative teching, hands-on science, gates to reserch”, din data de 12 iulie 2010: Mihaela Rodica Despan, Pavel Cătălin, Pavel Mihail, Marin Diana Florentina, Crăciu Ana-Maria, Bană Sabin Mihai, Matei Denisa, Savu-Ana Maria, Costea Ioan şi Buzoianu Mihai.
Să-i lipseşti pe elevi de modalităţile ştiinţifice de gândire înseamnă să-i condamni la ignoranţă faţă de lumea în care trăiesc. Expuşi însă corespunzător unei discipline precum aceea numită “Ştiinţe”, ei vor înţelege forţele care guvernează lumea fizică şi naturală, complexitatea viului şi izvorul legilor lumii acesteia.
Şcoala noastră, gazdă a celor 50 de cursanţi şi coorganizatoare a acestor manifestări ştiinţifice, împreună cu oameni valoroşi ai Institutului Naţional pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei din Bucureşti, nu se constituie pentru prima dată într-un punct de reper în cartografia cunoaşterii.
Aici tinerii află că vor creşte odată cu dorinţa de a învăţa, de a-şi dezvolta interese multiple şi de a-şi hrăni mintea pentru tot restul vieţii.
Dir. Profesor Gabriela DESPAN şi
Dir. adjunct profesor Camelia PETCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu