miercuri, 28 iulie 2010

PERSONALITĂŢI ALE UNIVERSULUI ECONOMIC VĂLENEAN

(interviu cu domnul GABRIEL CHIVĂRAN, manager al S.C.”CHIVĂRAN COM” S.R.L.)
Gh. BURDUJAN: – Cine sunteţi dumneavoastră, domnule Gabriel Chivăran?
CHIVĂRAN Gabriel: – Sunt un cetăţean al oraşului Vălenii de Munte. M-am născut la data de 28.09.1969 (în localitatea Ceraşu), sunt căsătorit şi am 2 copii. Am absolvit liceul tot în Vălenii de Munte şi am terminat o facultate la „Spiru Haret” din Bucureşti în anul 2000. Părinţii mei sunt oameni simpli. Tata a lucrat la Valea Teleajenului iar mama a fost casnică.
Gh. B.: – Când a luat fiinţă Societatea Comercială „CHIVĂRAN COM” S.R.L., pe care o conduceţi?
G. Ch.: – Odată cu înscrierea mea la facultate, în anul 1996.
Gh.B.: – Ce v-aţi propus să realizaţi din momentul înfiinţării ei?
G.C.: – Iniţial am început ca orice întreprinzător în vremea tranziţiei: eram simplu comerciant în piaţa oraşului Vălenii de Munte. În acelaşi timp eram şi angajat al fostei I.R.T.A. – Autobaza 4 Văleni -, lucram efectiv pe autobuz. În paralele m-am înscris şi la facultate tocmai din dorinţa de a învăţa cât mai multe despre economia de piaţă. Şi am avut foarte multe de învăţat. Pentru că economia de piaţă este un labirint şi o luptă continuă…
Gh.B.: – V-aţi propus un obiectiv anume când aţi înfiinţat firma?
G. Ch.: – La vremea respectivă nimic nu putea să fie prea clar. Cred că puţini din cei care şi-au făcut o firmă au avut un ţel clar de la început. Singurul obiectiv cert este să faci bani în mod corect şi legal. Abia pe urmă am realizat că cel mai bine este să fac ceea ce ştiu. Astfel, imediat, în 1998, la doi ani de la înfiinţarea firmei, mi-am cumpărat primul autobuz. A urmat al doilea şi tot aşa până prin 2001. Abia din 2001 a început să se concretizeze ceea ce am vrut eu iniţial şi ce am de făcut pe mai departe…
Gh. B: – Aţi fost singurul transportator de persoane din zonă?
G. Ch.: – Nu. Au fost, la momentul respectiv, mai mulţi operatori de transport pe piaţă, cu mult mai multă vechime decât mine. Şi a fost foarte greu să le fac faţă şi, în final, să ajung într-o poziţie mai sus decât ei.
Lucrând în domeniu, la fosta IRTA, ştiam ce potenţial are zona, ce cerere a pieţii există şi ce organizare, toate ajutându-mă în succesul pe care l-am avut ulterior…
Gh. B.: – Din momentul în care v-aţi făcut un plan, cam cât aţi realizat din ceea ce v-aţi propus?
G. Ch.: – Acum sunt undeva la jumătatea drumului.
Gh. B. : – Veniturile dvs. provin dintr-un singur profil de activitate: transportul de persoane?
G.Ch.: – Nu. Pe lângă transportul de persoane mi-am păstrat activitatea iniţială, cu care am început. Nu am renunţat la comerţ. Am un magazin la Ploieşti care desface produse de uz gospodăresc şi confecţii textile. E mic şi nesemnificativ faţă de restul activităţii dar, există ca o nişă pentru piaţă. În viaţă este bine să ai mai multe surse de obţinere a veniturilor.
Gh. B.: – Mai aveţi un magazin şi aici în Vălenii de Munte?
G. Ch.: – Da. Există o a doua firmă a mea, practic un pui al firmei mari. Este vorba de SC „VOIAJ TRANSEURO” SRL care are un magazin în centrul oraşului şi o singură maşină de transport persoane cu un singur traseu. Asta tot ca o nişă de piaţă.
Gh. B.: – Câţi salariaţi aveţi în total?
G. Ch.: – La momentul acesta avem peste 100 de salariaţi.
Gh. B.: – Deci, în fiecare lună, peste 100 de salarii trebuie să fie asigurate.
G. Ch.: – Da. Şi le asigurăm! Până acum nu au fost probleme în privinţa salariilor celor care sunt angajaţi la firmele mele.
Gh. B.: – Care este cifra de afaceri anuală?
G. Ch.: – Anul trecut a fost, cu aproximaţie, 25 de miliarde de lei vechi…
Gh. B.: – În ce relaţie vă aflaţi cu administraţia şi cu ceilalţi agenţi economici?
G. Ch.: – Eu am învăţat ceva în decursul anilor: E bine să fii o persoană acceptată în toate mediile sociale. Iar cu concurenţa e bine să găseşti cele mai bune căi de împăcare, pe cale amiabilă.
Gh. B.: – Ce pasiuni extraprofesionale aveţi?
G. Ch.: – Îmi plac călătoriile şi vânătoarea.
Gh. B.: – Pasiunea pentru călătorii înţeleg că vine de la profesiunea dvs. de bază dar, pasiunea ptr. vânătoare de unde vine?
G.Ch.: – La noi în comună erau foarte mulţi vânători şi când eram mic îmi plăcea să mă ţin după ei. Când am ajuns la vârsta la care  am putut avea o armă nu m-am lăsat până nu am obţinut şi documentele necesare pentru a o putea deţine. De asemeni îmi place fotbalul. Avem o echipă de fotbalişti (de vârsta mea) la nivelul oraşului. În fiecare vineri seara ne găsim, jucăm fotbal şi în afară de asta facem şi turnee în ţară unde jucăm fotbal cu alte echipe asemănătoare…..
Gh. B.: – Revenind la profesiunea dumneavoastră, ce planuri de viitor aveţi?
G. Ch.: – Pe primul loc se situează construirea Autogării oraşului Vălenii de Munte.
Gh. B.: – Cam în cât timp vom vedea această construcţie.
G.Ch.: – Eu am zis că o pot termina cam într-un an de zile, dar nu ştiu dacă voi reuşi. Preconizez că în maximum doi ani de zile ea va fi terminată.
Gh. B.: – Cum va arăta ea şi ce activităţi va găzdui, în afara funcţiei sale principale de autogară?
G.Ch.: Am ambiţia să realizez o construcţie modernă la standarde europene şi din cele mai bune materiale care se folosesc la ora actuală în construcţii.
Va avea 3 nivele (P+2) şi va funcţiona atât ca autogară cât şi pentru alte activităţi. Intenţia mea este să înfiinţez o şcoală de şoferi profesionişti (categoriile C, D, E) cu două activităţi distincte: obţinerea permisului de conducere şi formarea profesională cu obţinerea atestatului de şofer profesionist. Altă activitate va fi funcţionarea unei agenţii de turism în acelaşi sediu. Tot în această clădire se va afla noul sediu al SC „CHIVĂRAN COM” SRL care actualmente are sediul la Ceraşu.
Gh. B.: – Nu aţi avut niciodată un moment de slăbiciune când aţi fost tentat să renunţaţi la tot şi s-o luaţi de la capăt?
G. Ch.: -  In meseria noastră mai tot timpul ai momente când eşti tentat să renunţi la tot şi să o iei de la capăt…
Gh.B.: Probabil că în momentele astea de cumpănă vă amintiţi de ceea ce vă spunea tatăl dumneavoastră…
G.Ch.: - Tata avea o vorbă când îmi dădea câte-o treabă de făcut: „Niciodată să nu te apuci de altceva până nu termini treaba pe care ai început-o!” Undeva în subconştient, sfatul acesta nu mă lasă niciodată să renunţ atunci când îmi este mai greu.
Gh. B.: Eu vă mulţumesc pentru interviul acordat şi vă doresc ca toate planurile pe care vi le-aţi făcut să vi se împlinească într-o deplină reuşită atât pentru binele dumneavoastră cât şi spre binele comunităţii vălenene. Dacă vreţi să mai adăugaţi ceva, acum pe final, vă rog s-o faceţi.
G. Ch.: – Cred că ar trebui amintit că nu există instituţie de pe raza oraşului Vălenii de Munte şi din împrejurimi care să fi apelat la mine şi să nu fi găsit o rezolvare fie sub forma sponsorizărilor fie a donaţiilor. Poate că ar fi trebuit mai mult , dar pe măsura posibilităţilor am încercat să mulţumesc pe toată lumea.
Interviu realizat de Gh. BURDUJAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu