duminică, 8 aprilie 2012

PROIECTUL EDUCAŢIONAL “Mediul Ambiental Natural – Educaţia prin Curriculum Integrat Unitar”

Asigurarea calităţii corespunzătoare a mediului, protejarea lui ca necesitate de supravieţuire şi progres este datoria oricărui cetăţean responsabil al Terrei.
Şcoala românească aflată în plină schimbare rămâne un decident responsabil în educarea elevilor, în problematica contemporană privind natura, echilibrul ecologic, raţionalizarea resurselor naturale, adaptarea la condiţiile impuse de realitatea lumii înconjurătoare.
Pe direcţia mai sus amintită, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni – Judeţul Prahova promovează ecologia ca ştiinţă a gospodăririi naturii şi ca generator de valoare adăugată şi lansează, pentru perioada 1.11.2011 -17.05.2012,  PROIECTUL EDUCAŢIONAL “Mediul Ambiental Natural  Educaţia  prin Curriculum Integrat Unitar”,  în parteneriat cu INSPECTORATUL JUDEŢEAN ŞCOLAR PRAHOVA, CASA CORPULUI DIDACTIC A I.S.J. PRAHOVA  şi Asociaţia “TINERII VOLUNTARI – VALEA CĂLUGAREASCĂ”, având ca beneficiari în cadrul proiectului următoarele30 de şcoli de pe Valea Teleajenului şi Valea Cricovului .
Implementarea educaţiei pentru protecţia mediuluila GrupulŞcolar Măneciu este un demers al elevilor de toate vârstele care vor lucra pe segmente diferite, cu resurse umane şi materiale, în abordare ştiinţifică şi artistică, accentuând latura deprinderilor şi educaţiei pentru un mediu şi un om sănătos, cu o conştiinţă europeană.
            Proiectul presupune, pentru fiecare arie curriculară, documentare, ipoteze, activităţi de teren, ateliere de lucru, stabilirea de concluzii, iar confruntarea cu situaţiile concrete stimulează creativitatea elevilor, dezvoltă capacitatea de a lucra in echipă, dezvoltă abilităţile de comunicare, promovează relaţiile de parteneriat.  Elevii voluntari din şcolile partenere vor lucra sub supravegherea profesorilor coordonatori, în colaborare cu alte cadre didactice sau responsabili autorizaţi în probleme de mediu.
Proiectul va produce un efect pozitiv pe termen lung, deoarece prin promovarea educaţiei ecologice se încercă o consolidare a convingerii că protejarea mediului ambiental natural constă în dezvoltarea la elevi a capacitǎţii de asumare activă a responsabilitǎţii faţǎ mediu, prin implicare, voluntariat şi parteneriat în cadrul diferitelor arii curriculare.
În data de 29 februarie 2012,  la Grupul Şcolar Măneciu Ungureni – Prahova,  s-a desfăşurat activitatea de NATURĂ ŞI ŞTIINŢĂ”, în cadrul Proiectului Educaţional  „MĂNECIU”, în parteneriatcu Grupul Şcolar Starchiojd, Şcoala cu clasele I – VIII Teişani,  Şcoala cu clasele I – VIII “ Traian Săvulescu” Izvoarele.
       Programul activităţii a reunit sub cupola  proiectului teme ca, „ Literatură şi ştiinţă ”, prezentată de Teodora Colcer, clasa a XII-a B, „Conul cu aburi”, experiment efectuat de  Mihaela Rodica Despan, elevă în clasa a V-a A, „Pur şi simplu fantastic”, activitate experimentală a elevei Teodora Liana Bană, clasa a VIII-a C ( coordonator, profesor Mihalcea Victoria, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni), „Rolul PH-ului în cotidian” (coordonator, profesor Mihaela Baciu, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni, „ Reciclarea hârtiei” (coordonator, învăţător Anca Joiţa, Şcoala cu clasele I – VIII „ Traian Săvulescu” Izvoarele), „La vânătoare de … amidon” (coordonator, profesor Dorina Negoiţă; Grupul Şcolar Măneciu Ungureni), „Un oraş ecologic” (coordonator, profesor Elena  Miclescu – Şcoala cu clasele I – VIII „ Traian Săvulescu” Izvoarele), „Cartierul ecologic” (coordonator, profesor Daniela Enescu, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni), „Disputa alimentelor ” (coordonator, profesor Corina Toma, Grupul Şcolar Măneciu Ungureni ).
Despre „ Medicina naturistă ” ne-a vorbit, dezvăluind din tainele terapiilor complementare, domnul terapeut Fănică Voinea Ene.  În trecut, medicina aborda problema bolii pornind mai ales de la general la particular. În prezent, medicina modernă  pare că preferă abordarea complementară, pornind de la detaliu şi ajungând la întreg.
În abordarea acestui proiect, elevul mănecean este conectat la realitatea vie universală. Vizibil, el este o infimă parte a acestui gigantic univers viu. Dincolo de vizibil însă, el descoperă a fi, în mod esenţial, infinit mai mult.
Dir. prof. Gabriela DESPAN
Dir. adj. Camelia PETCU
Prof. de fizică Victoria MIHALCEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu