vineri, 3 februarie 2012

Din nou despre nonviolenţă

Trăim în democraţie şi avem, deci, posibilitatea de a ne exprima liber. Constrângerile nu mai vin din afară, din exterior, cenzura, când este cazul, fiind făcută de fiecare, respectând convingerile morale proprii, normele consimţite prin educaţie, bunul-simţ. Aici nu intră în discuţie, desigur, legile ţării, care, prin convenţie unanimă, trebuie respectate de toţi membrii unei societăţi. Pe de altă parte, lumea din jurul nostru este extrem de eterogenă, opiniile diferite, informaţiile variate, binele şi răul coexistă, modelele sunt efemere şi diverse. Asaltaţi de toate acestea, copiii trebuie să înţeleagă lumea din jurul lor, să-şi creeze o scară corectă a valorilor, să înţeleagă necesitatea de a studia şi de a fi oneşti, deschişi, prietenoşi.
Într-un articol publicat anul trecut informam cititorii despre o iniţiativă a şcolii noastre, GRUP ŞCOLAR AGROMONTAN, de a se implica, alături de Şcoala cu clasele I-VIII, nr. 3, Inspectoratul Şcolar, Casa Corpului Didactic şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Psihopedagogică  din judeţul Ialomiţa, dar şi de licee din diverse regiuni ale ţării, în realizarea PROIECTULUI EDUCATIV REGIONAL ,,Toleranţă zero faţă de violenţă!”. După înscrierea şcolii ca partener la activităţile derulate în acest proiect, s-a format echipa de acţiune (cu următoarea componenţă: prof. ing. CURSARU NICOLAE, director; prof.  limba şi literatura română, BUZEA MAGDALENA, coordonator; prof. limba şi literatura engleză, COTUNĂ LUIZA; prof. educaţie muzicală, ROTARU CREMONA; prof. învăţământ primar, NEDELCU GABRIELA; prof. învăţământ primar, IORDACHE CRISTINA).
Îndrumaţi de profesorii lor,  elevii au creat colaje, filmuleţe şi PPT-uri pe teme antiviolenţă, un imn al proiectului, o expoziţie locală cu aceeaşi temă, au interpretat o piesă de teatru, au scris compuneri, eseuri, având ca temă lupta împotriva violenţei şi măsurile ce se impun pentru crearea unui spaţiu sigur. Apoi au fost extrem de încântaţi să participe, pe data de 10 iunie 2011, la activitatea de prezentare a unor modele de bună practică din şcolile partenere, desfăşurată de către Şcoala cu clasele I-VIII, nr. 3, Slobozia, la CENTRUL CULTURAL UNESCO “IONEL PERLEA”.
Iată, pe scurt, povestea acelei zile de vară:
Am pornit dimineaţa, într-o zi care nu se hotăra dacă să fie însorită sau ploioasă. Am cântat, ne-am jucat, am admirat câmpiile pline cu maci roşii, am făcut cunoştinţă cu alţi copii şi profesori din şcolile partenere şi le-am prezentat propria contribuţie la proiect. Apoi am fost în vizită la Şcoala cu clasele I-VIII, nr. 3, unde am fost întâmpinaţi cu deosebită căldură de către gazdele noastre. La întoarcere, deşi începuse să plouă, am dorit să vedem Parcul de vacanță „Hermes”, unde ne-au întâmpinat Turnul Eiffel în miniatură şi frumoşii cai care ne-au purtat în primele noastre lecţii de echitaţie. Am promis că vom reveni, dacă este posibil, chiar în anul următor.
Misiunea noastră, ca şcoală, este deopotrivă să facem tot ce ne stă în putere să creăm un mediu sigur pentru elevii noştri şi să-i conştientizăm că pot contribui la realizarea acestuia chiar prin propriul lor comportament, adică dovedind bună purtare în orice situaţie, nu doar în mediul şcolar.
Participarea noastră ca şcoală parteneră şi anul acesta la proiectul care a devenit naţional, implicând 900 elevi din 36 şcoli partenere şi şcoala gazdă, a venit de la sine, ca o dorinţă firească. Ţelul este, cum credem că aţi înţeles, de altfel, să spunem NU violenţei, continuând eforturile din anul şcolar trecut alături de foştii parteneri, dar şi de alţii noi, pe care-i vom cunoaşte cu prilejul activităţilor propuse acum. Despre toate acestea veţi afla însă într-un articol viitor.
Prof. Magdalena BUZEA   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu