sâmbătă, 8 octombrie 2011

AM ACCEPTAT FUNCŢIA DE VICEPRIMAR FIIND CONVINS CĂ EXISTĂ ŞANSA SĂ FACEM CEVA MAI BUN!


(Interviu cu domnul DAN ALEXE, consilier local în Comuna Izvoarele.)
Gh. BURDUJAN: – Care este biografia dumneavostră, stimate domnule Dan Alexe? Unde v-aţi născut, cine sunteţi şi care sunt etapele devenirii dumneavoastră până la ceea ce sunteţi astăzi?
M-am născut la 17 noiembrie 1967 în oraşul Vălenii de Munte. Sunt din Predeal Sărari, o localitate la 7 kilometri de Vălenii de Munte. Acolo am crescut şi, practic, m-am format ca om. Am absolvit două secţii în cadrul fostului Institut de Petrol şi Gaze din Ploieşti, în cadrul Facultăţii de Inginerie Mecanică şi Electricã. În 1993 Secia de Elecromecanică profil electric şi în 1996 Secţia de Inginerie Mecanică, specialitatea utilaj de schelă. Din 1989 am fost angajat şi am lucrat la “Valea Teleajenului” până la desfiinţarea ei în februarie 2002, îndeplinind diferite funcţii de la execuţie până la conducere. Din 1995 până în 2002 diferite funcţii în cadrul marketing colaborări-vânzări. În perioada 2001-2002 am fost inspector şef CTC pe uzină. În 2002, când s-a desfiinţat Uzina Mecanică “Valea Teleajenului” şi patrimoniul a fost preluat de Consiliul Judeţean şi transformat în parc industrial, împreună cu alţi prieteni şi colegi de serviciu am înfiinţat o S.A. transformată ulterior în SRL care mai supravieţuieşte şi acum, societate în care am îndeplinit pânã în 2004 funcţia de Director comercial.
În 2004 am intrat în viaţa politică, în PNL fiind una dintre persoanele foarte prezente în campania PNL din 2004. După un refuz iniţial, am acceptat la mai multe insistenţe funcţia de viceprimar fiind convins că există o şansă să facem ceva în Comuna Izvoarele, funcţie pe care am dus-o la bun sfârşit în 2008. Din 2008 am lucrat din nou ca director comercial la firma de la care am venit la primărie ca viceprimar, iar de la 1 iunie 2011 lucrez în cadrul Companiei Naţionale Electrica ca adjunct şef centru la Centrul de Medie Joasã Tensiune, Vălenii de Munte.
Sunt căsătorit din 1997. Am un copil superb şi o familie bine închegatã şi sunt mândru de ea. Este principala mea realizare.
Aţi spus că în 2004 aţi intrat în PNL, dupã care aţi trecut într-un alt partid, respectiv în PDL. Ce v-a determinat să intraţi în politică?
Eram tânăr, doream să realizez mai mult pentru Comuna Izvoarele, deorece din 1997, când m-am căsătorit am devenit cetăţean al acestei comune. Izvoarele a devenit a doua localitate ca importanţă pentru mine. Prima fiind Predeal Sărari unde am rădăcinile şi originile şi la care ţin foarte mult şi n-o să uit niciodată de unde am plecat şi Izvoarele unde trăiesc, unde locuiesc în prezent şi unde mă simt ca acasă având relaţii foarte bune cu cetăţenii acestei localităţi.
Deci, am crezut, alături de alţii că putem face mai mult. Doream să văd şi eu o comună cu o infrastructură sănătoasă, cu şcoli puternice. Asta am şi promis în campania electorală din 2004. La foarte puţine luni de la începerea mandatului de viceprimar al Comunei Izvoarele au apărut deja discuţii cu primarul care dorea doi viceprimari, unul ca să completeze lipsurile pe partea de specialitate juridică şi managerială ale primarului şi altul care să dea cu semnătura.
Văzâd că lucrurile nu pot să se schimbe, în 2006, deşi PNL era la putere, am luat decizia împreună cu alţi băieţi să plecăm la PDL. Era o echipă tânără şi am crezut că putem face ceva în comună şi într-adevăr în acea perioadă 2006-2008 s-a fãcut ceva, în sensul că la vremea respectivă, Consiliul Local al Comunei Izvoarele funcţiona. Deci, la vremea respectivă primarul venea şi dezbătea proiectele în Consiliul Local. Tot ce a fost bun pentru comună, a trecut. Spre deosebire de perioada 2008-prezent când Consiluil Local este inexistent.
Majoritari fiind…?
Majoritari fiind PNL. deci, ei au o majoritate confortabilă, practic nu mai există dezbatere în Consiliul Local.
Credeţi că veţi rezolva mai mult din ceea ce v-aţi propus, în calitate de membru PDL, decât în calitate de membru al PNL?
Sunt convins! Am această convingere, deoarece avem o echpă de oameni tineri. Nu există un pol de putere adică să fie cineva care să folosească organizaţia ca un instrument în mâna lui. Toate deciziile se iau în urma unor dezbateri şi a unui vot. În PNL nu există dezbateri. Există primarul, iar restul face ce le zice primarul, ridică sau coboară mâna. Nu există nicio dezbatere.
Locul dumneavostră de muncă este în Vălenii de Munte. Ce aveţi de spus despre administraţia oraşului Vălenii de Munte?
Datorită faptului că Vălenii de Munte ar fi polul de referinţă de pe Valea Teleajenului, Vălenii de Munte a rămas mult în urmă ca infrastructură. Această infrastructură fiind undeva în spate, împiedică investiţiile. A avut o primă şansă prin înfiinţarea acelui parc industrial care acum este în administraţia Consiliului Local Vălenii de Munte. Oraşul a avut un câştig prin faptul că a existat această uzină tansformată ulterior în parc industrial, dar nu a valorificat în întregime potenţialul pe care l-a avut zona. Din câte se vede foarte clar, există în jurul primarului un grup de interese care gestionează, probabil, bugetul local. Un exemplu la îndemâna oricui este Festivalul Ţuicii. Nu pot să înţeleg cum un primar şi un Consiliu Local poate să organizeze astfel de manifestare într-un parc când aveau la îndemână o altă locaţie, mult mai adecvată decât parcul, iar după aceea să vii să aloci sume substanţiale pentru reamenajarea parcului.
Care credeţi că sunt, în viziunea dumneavoastră, priorităţile localităţii în care sunteţi consilier?
Şi Comuna Izvoarele ca şi oraşul Vălenii de Munte a avut un câştig prin faptul că este aşezată simetric la drumul naţional (DN 1A). Stă prost la capitolul infrastructură. Fiind aproape de oraş, având acces la cale ferată, având acces la drumul naţional, forţă de muncă bine calificată, ai crede că ar tenta mulţi investitori să vină în zonă. Numai că aceşti potenţiali investitori au probleme de infrastructură. Atâta timp cât drumurile sunt la pământ, cât nu există canalizare, cât sunt probleme deosebite privind alimentarea cu apă, (deşi se numeşte Comuna Izvoarele şi denumirea vine de la izvoarele pe care le are).
Deci, din punctul meu de vedere prioritatea numărul unu este infrastructura, după, care ar urma educaţia, deşi la prima vedere şi în analizele care apar pe la judeţ, Comuna Izvoarele dă foarte bine, realitatea nu este aceeaşi. Eu am rămas stupefiat în mandatul meu de viceprimar din ultima perioadă când primarul, împreună cu consiliul de admnistraţie a hotărât să desfiinţeze laboratorul de
fizică-chimie din şcoală. Un laborator nou desfiinţat. Eu am rămas cu convingerea că s-a făcut o mare greşeală, pentru că construirea unei baze materiale de acel nivel costă acum foarte mult.
Dacă aţi fi fost dumneavoastră primarul comunei Izvoarele, ce aţi fi făcut? Spre ce zone de interes public aţi fi dirijat resursele financiare ale bugetului local?
Una din problemele cu care se confruntă comuna este reabilitarea sistemului de alimentare cu apă. Deci, în 2007, pe Ordonanţa 7 s-au dat bani. Banii pe Ordonanţa 7 au fost cu ţintă precisă: descoperirea de noi surse de apă şi mărirea capacităţii de depozitare. În Comuna Izvoarele efectiv s-au tocat 27 de miliarde de lei vechi. După accea, pentru că banii s-au tocat, iar proiectul nu a fost terminat, s-au mai luat de la alte capitole din bugetul local încă 2,6 miliarde de lei vechi. Probabil că se vor toca şi ăştia. Deci, din start proiectul a fost foarte prost. Nimeni nu a fost în stare să dea o temă de proiectare. Ne-am trezit cu un proiect după cât s-a priceput primarul.
Nici măcar soietatea care făcea distribuţia apei nu a fost consultată. Am spus-o din capul locului că proiectul e foarte prost. Era o chestie elementară: când s-a predat proiectul pe amplasament la Schiuleşti am văzut pe proiect PN 6 pus pe toate armăturile. Atunci l-am întrebat pe proiectant ce calcule a făcut de i-a dat PN6 (adicã 6 atmosfere), când e vorba de 200 de metri diferenţă pe curbele de nivel şi presiunea hidrostatică, prin calcul elementar, vă dă 19-20 de atmosfere. Era foarte clar că nu s-a făcut un studiu serios, că nu a fost nimeni pe teren
să facă o analiză, că s-au luat nişte date de pe cine ştie ce proiect, s-au schimbat, deci proiectul a fost zero, am spus-o încă de atunci şi mi s-a demonstrat ulterior că am dreptate. Deci, la ora actuală sunt probleme: s-au înlocuit conducte în zone unde nu trebuiau înlocuite. Deci, nu a fost o soluţie clară. Am spus-o şi în Consiliul Local: dacă trebuie reabilitat un sistem de alimentare cu apă al Comunei Izvoarele, trebuia făcut un proiect pentru toată comuna, ştiind clar ce se întâmplă în comună. După care îl atacai etapizat în funcţie de finanţarea de care dispuneai. Ei, atunci, mai ales că a venit anul electoral din 2008, primarul a început să sape pe toate străduţele, pe unde trebuia şi pe unde nu trebuia, a înlocuit pe unde trebuia, pe unde nu trebuia, dar nu a făcut ceea ce trebuia. Sunt şi situaţii când a constituit şi un abuz în serviciu, pentru că avea un proiect, erau anumite lucrări care trebuiau făcute şi prin Dispoziţie de primar s-au modificat anumite cantităţi de lucrări cu scopul vădit de a ajuta firma Aquila să obţină nişte bani nemunciţi, a făcut lucrări în zone care nu trebuiau ajutând anumite persoane fizice să-şi crească valoarea anumitor terenuri şi în “vatra satului” nu e în continuare apă.
Zona Homorâciu este o problemă deosebită. Acolo s-a lucrat numai cu picioarele. Discutam cu firma constructoare la vremea respectivă arătându-le ceea ce este în neregulă în proiect, iar ei îmi spuneau: domnule, ăsta e proiectul. Ca soluţie de ansamblu a fost o soluţie foarte proastă. Eu nu concepeam să reabilitez sistemul de alimentare cu apă al Comunei Izvoarele fără să nu vii cu un rezervor de 1000 de metri cubi în capul satului. Era o condiţie elementară. Din mai multe puncte de vedere: aveai o rupere de presiune, se fãcea o decolmatare. Practic aveai o rezervã de apã acumulatã pe timp de searã, aveai o rezervã în caz de incendiu. De aici pleca totul. Mi se pãrea normal, având în vedere situaţia particulară în care se aflã Izvoarele care are posibilitatea să alimenteze din bazinul Măneciu, posibilitatea să alimentezi din sursa existentă Crasna, are izvoare de suprafaţă, are izvoare subterane, deci mi se părea normal ca, prin studiul care s-a fãcut, să se trateze separat fiecare posibilitate de alimentare cu apă. Urmând ca în urma unui calcul tehnic şi economic să alegi soluţia cea mai bună. Nu a existat aşa ceva. Deci, efectiv, proiect zero.
Iar Homorâciu o să aibă în continuare probleme în alimentarea cu apă, pentru cã în Homorâciu, deşi, practic, trebuia extinsă reţeaua, în loc să se meargă pe o nouă staţie de pompare, rezervor şi extindere de reţea, pentru că cea care există acum încă mai poate deservi ani buni, s-a înlocuit unde nu trebuia înlocuit, s-au mai fãcut câteva extinderi, dar să vedem cu ce pompezi şi de unde pompezi!?

Unde s-au dus banii? Cei 27 de miliarde de lei vechi?
Nu aş vrea să fiu răutăcios, dar cred că dacă întrebaţi oamenii din comunã o sã vă arate. Deja a început sã se vadã unde s-au dus banii, pentru cã la momentul respectiv, într-o discuţie publică, primarul s-a supărat, deorece i-am reproşat atunci cã ar fi cazul sã le spunã oamenilor în ce a constat, cât s-a cheltuit şi ce a gãsit Curtea de Conturi, pentru că Curtea de Conturi, la verificãrile pe care le-a fãcut în 2007 a imputat şi firmei Aquila câteva miliarde de lei vechi, pentru că nu numai cã nu a reabilitat sistemul de alimentare cu apã, dar au distrus şi infrastructura locală. Au fãcut drumurile, la cât erau de proaste, le-au fãcut şi mai proaste. Practic tot pãmântul l-au lãsat pe drumuri. Drumuri care fuseserã balastate de primar anul precedent. Deci, se investise în ele dupã care le-a stricat firma constructoare Aquila. Şi Aquila a venit la acea dispoziţie de primar, a câştigat la preţuri foarte mici pentru cã erau cantităţi de lucrãri unde valoarea adãugatã era foarte mare, suplimentatã de primar, lucrãri neexecutate practic în realitate şi banii s-au tot scurs şi au rãmas ţevile la suprafaţă.

De ce nu are Izvoarele nicio stradã asfaltatã?
Au fost mai multe proiecte. În 2007 s-au şi prins în bugetul local sã se asfalteze Strada Bisericii şi Strada “Traian Sãvulescu” în Izvoarele şi Strada Gãrii la Homorâciu. Tot în 2007 s-au alocat 3 miliarde de lei vechi sã se înceapã canalizarea “Vâlcele”, la Homorâciu. Acolo sunt probleme. De câte ori existã ploi torenţiale în acea zonã nu se poate circula. Practic, prundul “Vãlcelului” e pe drum. Primarul, din diverse motive a dirijat banii cãtre alte lucrãri, motivând, într-un final, ca sã convingã oamenii în 2008 s-o realeagã, cã întâi face canalizare şi dupã aia asfaltare. Acum suntem în 2011 şi nu existã nicio intenţie de canalizare sau de asfaltare.
În bugetul de anul acesta, în ideea că dacă a mers o dată, a mers a doua oarã, poate merge şi a treia oară, primarul a prins la bugetul local 1,5 miliarde de lei vechi, pentru, spunea dumnealui, asfaltarea unor strãzi în Homorâciu şi în Malul Vânãt. Interesant este cã la sfârşitul anului când s-au putut duce banii de la un capitol la altul, primarul a luat acei bani, ca şi pe alţii şi i-a bãgat în gaura numitã reabilitarea sistemului de alimentare cu apã. Pentru cã s-au cheltuit cei 27 de miliarde, au rãmas ţevile pe drum, deci banii s-au cheltuit, dar lucrarea nu s-a fãcut, a venit cu diferite argumente în Consiliul Local şi a gãsit că ar mai trebui 2.6 miliarde de lei vechi pentru finalizarea lucrãrilor. şi au luat de peste tot ca sã-i bage în aceeaşi gaurã a reabilitãrii sistemului de alimentatre cu apã. Proiecte de asfaltare încă nu se întrevăd.

Numiţi primarul şi formaţiunea politică din care face parte.
Dacă nu şi-a schimbat numele, este Margareta Dinulescu din partea Partidului Naţional Liberal.
Cum este posibil ca în Comuna Izvoarele nicio casă să nu aibă număr la poartă? Cum se descurcă poştaşul, cetăţeanul străin de această localitate atunci când caută pe cineva?
Am rămas, faţă de alte localităţi şi la acest capitol mult în urmă. Nu avem denumiri de străzi, numere la case nu sunt, pentru că nu a existat în Consiliul Local o iniţiativă în acest sens şi într-adevăr este o problemă pentru serviciile de urgenţă, pentru celelalte servicii de utilitate publică. Este şi acest aspect o problemă.

Ce credeţi că gândesc concetăţenii dumneavoastră despre cum înţelege actuala conducere a Primăriei sã-şi facă datoria?
Să ştiţi că în ultimul timp am foarte multe întâlniri cu cetãţenii din comunã, mai ales cã eu am candidat şi am primit nişte voturi. Mi se pare normal ca în calitate de consilier local sã iei nişte decizii obiective şi prin votul pe care îl dai în con-siliul local, practic, reprezinţi interesul celor care te-au mandatat.
Oamenii au fost induşi mult în eroare în campania din 2008 şi sunt total dezamãgiţi şi mai în glumă mai în serios eu le spun: aveţi ceea ce aţi votat. Prea puţini oameni sunt mulţumiţi. Probabil sunt cei care se aflã în grupul de interese al primarului, pentru cã existã un grup de interese şi se vede asta foarte clar. Lipsa de dezbatere a proiectelor în Consiliul Local o spune de la sine. De multe ori se vede foarte clar cã obiectivul şi ţinta finală a primarului nu este ducerea la bun sfârşit a unui proiect. Se vede limpede cã ţintele sunt mai multe. De fapt prin acel proiect se urmãreşte altceva. Numai printr-o analizã de ansamblu vãzând sumele foate mari alocate pentru lucruri de nimic îţi dai seama că de fapt acel proiect era un argument pentru altceva. Aşa se explică că reabilitarea sistemului de alimentare cu apă nu existã, dar au apărut vile.
Şi întâmplãtor sau nu salariaţii firmei Aquila erau pe acolo. Deci, lumea vede şi judecã. E adevărat, s-a mers pe ideea cã omul trebuie sã vadă ceva şi, de ce să nu recunoaştem, s-au aranjat câtuşi de puţin cãminele culturale, dar lumea nu ştie cu ce bani. Pentru cã nu se ştiu într-adevãr sumele, cã dacã auzi sumele o sã rãmâi puţin surprins şi fãrã replică pentru moment, pentru că cu banii care se cheltuie într-un singur an îl fãci din nou. Nu mi se pare normal. Existã un consiliu local care, prin lege, ar trebui sã primească şi el procesele verbale ale Curţii de Conturi pe audite. În Consiliul Local al Comunei Izvoarele nu s-a dezbãtut niciodatã un proces verbal al Curţii de Conturi, deşi procesele verbale sunt publice. La Izvoarele nu se ştie, e secret total. Mai mult, auditul Primãriei a fost desfiinţat. Deşi existã obligaţii clare, prin legislaţia în vigoare, să ai un audit intern la Primărie. Practic nu se ştie ce s-a cheltuit, cum s-a cheltuit, unde se duc banii. Dacã întrebi eşti “Gică Contra”!
Cum credeţi că va trebui sã arate “profilul” noului primar care va rezulta din alegerile locale ce vor avea loc anul viitor?
Cred că noul primar va trebui sã fie un foarte bun manager, un om credibil cu o autoritate moralã incontestabilã. Sã aibã cunoştinţe profesionale puternice în spate. Sã nu facã promisiuni pe care nu le poate acoperi prin faptele sale ulterioare. Actualul primar îþi spune ceea ce vrei sã auzi, dar face doar ceea ce poate el să facã.
Pentru mine cuvântul dat înseamnã foarte mult. Faptul cã am promis ceva şi nu mi-am respectat promisiunea mă macinã foarte mult.
La alegerile din 2012 aveţi de gând sã candidaţi?
Sunt unul dintre posibilii candidaţi pe care îi are la dispoziţie PDL. Avem o pepinieră în dezvoltare. Dacă partidul mă va onora cu propunerea asta am s-o duc la îndepline.
Primar? Consilier local?
Deşi problemele din comună sunt foarte complexe, cred cã am şi pregătirea profesională şi experienţa şi determinarea şi încă destulă putere de muncă, pentru a face faţă oricărei sarcini de partid. Am 43 de ani. Sunt încă tânăr!
Ce vreţi să le spuneţi conlocuitorilor dumneavoastră pe finalul acestui interviu?
Ceea ce le-am spus şi în 2008: să iasă la vot, să fie atenţi ce votează şi eu sunt convins că vor veni şi vremuri mai bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu