joi, 5 ianuarie 2012

REALITATEA VĂLENEANĂ ESTE O IMAGINE CARE NU AŞTEAPTĂ RETUŞURI COSMETICE, CI MAI DEGRABĂ ABILITARE DIN NOU

 (INTERVIU CU DOMNUL CONSTANTIN IONIŢĂ, PREŞEDINTE AL PDL – VĂLENII DE MUNTE)
Reporter: Stimate domnule Constantin Ioniţă, sunteţi actualul preşedinte al Organizaţiei Partidului Democrat Liberal – Vălenii de Munte. Când s-a produs această schimbare în biografia dumneavoastră?
Un eveniment personal remarcabil în plan politic la reprezentat ziua de 17 noiembrie a.c. când am fost ales preşedintele Organizaţiei Partidului Democrat Liberal Vălenii de Munte. Propunerea a venit din partea dl. Deputat Apostolache Mihai al Colegiului 5, PDL – Văleni de a cărui apreciere pozitivă m-am simţit onorat.
Schimbarea statutului politic o consider o nouă provocare în viaţa mea şi vă asigur că m-am pregătit să-i dau curs canalizându-mi întreaga energie şi pricepere, condus fiind de cele mai altruiste intenţii. Implicarea mea politică are ca fundament convingerea că se pot face multe lucruri bune pentru cetăţenii acestui oraş în care am văzut lumina zilei şi pe care îl iubesc. Am încredere că aşa cum am reuşit în viaţa personală, iar cei din localitate mă cunosc şi mă apreciază, aşa voi reuşi şi în consolidarea partidului care m-a promovat.
Odată cu alegerea dumneavoastră ca preşedinte, aţi devenit alt om? Mai greu abordabil? V-aţi detaşat de viaţa cotidiană a conlocuitorilor dumneavoastră sau dimpotrivă, aţi coborât mai atent şi mai adânc în realitatea comunităţii vălenene?
Odatã cu alegerea mea ca preşedinte al Organizaþiei PDL – Vãlenii de Munte am devenit un om politic cu mai multã responsabilitate, alãturi de care fiecare dintre colegii mei sã se simtã confortabil, onorabil şi cu multã încredere cã efortul personal al fiecãruia nu trece neobservat şi neapreciat în contextul dorinţei comune de a face bine celor de lângã noi, neangajaţi politic.
Cetăţenii localităţii noastre nu vor fi dezamăgiţi în legătură cu deschiderea mea de a le asculta părerile, problemele personale sau aşteptările lor. Sunt sigur cã principala lor preocupare este locul de muncă şi ziua de mâine, viitorul copiilor, sănătatea, siguranţa de orice natură. Acestea au fost şi priorităţile mele personale ca simplu cetăţean şi acest lucru nu poate fi uitat. Punctul de plecare în construcţia unei societăţ prospere este de la dreapta şi acest lucru sper să-l demonstrăm, cei din organizaţie, că poate fi fãcut şi pentru Văleni.
Cum se vede aceastã realitate de pe poziţia pe care vă aflaţi acum, ca preşedinte al Organizaţiei PDL – Vălenii de Munte?
Realitatea valeneanã, cum o numiţi bine dvs., este o imagine care nu aşteaptã retuşuri cosmetice, ci mai degrabã abilitare din nou, construcţii de infrastructurã ce pot fi argumente în faţa unor potenţiali investitori. Aceştia vor fi cei care aduc locuri de muncã pentru cetăţenii oraşului şi satelor limitrofe.
În urmãrirea acestei idei va trebui regândit modul în care învăţăântul local se adapteazã noilor cerinţe ale pieţei muncii în oraş.
Sunt sigur cã pe subiecte de genul realităţii oraşului şi cum poate fi regândit viitorul urbei, Partidul Democrat Liberal – Organizaþia Vãlenii de Munte al cãrei preşedinte sunt astãzi va elabora idei constructive în Programul ce-l va promova în viitoarea campanie electoralã atât la alegerile locale cât şi la cele generale.
Ce speraţi să realizaţi din această nouă perspectivă?
Dar pânã la alegeri mai avem rãgaz, timp în care intenţionãm sã consolidãm organizaţia noastrã.
Acest lucru se va putea realiza cu multã disponibilitate pentru dialog cu cetăţenii din toate mediile, cu transparenţã de intenţii, ca fiind primul pas pentru înţelegerea ideilor promovate de partidul nostru. Este necesar sã admitem cã trãim într-o lume care taxeazã lipsa de performanţă în toate domeniile, ceva asemănător cu selecţia naturalã. În acelaşi timp natura noastrã de fiinţe responsabile, cu precepte umane şi creştine nu ne permite sã uitãm de cei aflaţi în necazuri şi neputinţă.
Speranţa mea cea mai de preţ este să reuşim sã convingem tinerii cã pot sã-şi construiascã viitorul în mod direct, prin implicarea majorã în politicã şi sã nu lase pe cei mai în vârstã sã hotãrascã pentru ei. Asta pentru cã ei au cel mai mult de pierdut şi cel mai mult de câştigat.
Doresc deasemeni sã vãd cã femeile se fac ascultate în politicã, pentru cã ele poartã greul acestei lumi, pentru cã ele ştiu cel mai bine ce nevoi au familiile lor, începând cu copiii şi terminând cu cei mai în vârstã. Percepţia realitãţii cred cã este mai ascuţitã la doamnele noastre.
Cu o astfel de construcţie de oameni, care doresc sã aducã un suflu nou în organizaţia PDL – Văleni, avem interes deschis sã câştigãm alegerile locale şi generale în anul viitor, pentru a avea ocazia sã punem în fapt ideile constructive ce se vor însuma în viitorul Program de campanie.
Cum simt membrii de partid faptul că dumneavoastră aţi venit la conducerea organizaţiei locale PDL? Ce schimbări structurale au avut loc în organizaţie?
Colegii mei de partid mã cunosc mai bine şi-mi face plãcere sã vã spun cã şi-au arãtat satisfacţia în privinţa alegerii mele în fruntea organizaţiei. Voi cãuta sã-mi folosesc întreaga înţelepciune a anilor în care am fost manager în societãţile pe care le-am construit şi condus, pânã în clipa în care copiii mei au preluat conducerea acestora. Sper sã nu-i dezamãgesc pe cei ce cred în mine.
Din data alegerii mele în funcţia de preşedinte al PDL – Vãlenii de Munte şi pânã în acest moment, împreunã cu colegii de partid şi sprijiniţi permanent de dl. Deputat Apostolache Mihai am revãzut şi consolidat structura organizaţiei pe secţii de votare, am înfiinţat organizaţia de tineret cu structura aferentã şi am participat la înfiinţarea organizaţiei de femei a Colegiului 5.
La alegerile locale ce vor avea loc în anul care urmeazã, 2012, veţi candida la vreo funcţie în administraţia publică locală?
La alegerile locale din 2012 doresc sã candidez la funcţia de Primar al oraşului şi sper ca sprijinit de colegi şi cetãţenii oraşului natal, sã câştig dreptul de a ocupa aceastã demnitate. Funcţia de Primar va fi puternicã şi eficientã, în condiþiile în care vom câştiga cât mai mulţi consilieri în Consiliul Local, având astfel majoritate în luarea deciziilor. Voi avea pârghiile necesare pentru a transforma în fapt proiectele noastre.
Am experienţă în materie de Consiliu Local din vremea cât am fost consilier şi pregãtirea mea pentru funcţia de primar o fac încã de pe acum. O contribuţie majorã în abordarea statutului şi atribuţiilor Primarului o are dl. Deputat Apostolache Mihai în lucrarea de doctorat pe care a susţinut-o recent la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti şi care aduce în discuţie tocmai aceste atribute în lumina legilor existente.
Ce mesaj transmiteţi locuitorilor acestui oraş şi tuturor cititorilor noştri?
Acum la încheierea anului 2011, conştient că pentru mulţi dintre concetăţenii mei a fost poate cel mai dificil an al vieţii, doresc să le aduc un îndemn la speranţă şi urările mele, ale colegilor din Partidul Democrat Liberal – Vălenii de Munte, de prosperitate şi sănătate! Să dea Domnul un an mai bun 2012!
Vă mulţumesc pentru timpul acordat acestui interviu.
Şi eu vă mulţumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu